سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش نور و پرتوی است که خداوند در دلهای دوستانش می تاباند و بدان بر زبان آنان سخن می راند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
محبت

اگر موقع وضو دستها خیس باشد باید خشک کنیم ؟

 

جواب : خیر فقط اگر جای مسح خیس باشد باید خشک کنیم


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط سلیمان رحیمی 88/3/23:: 11:46 عصر     |     () نظر
دو رکعت نماز احیاگر
روایت است که : روزی سید انبیاء (ص) در مسجد نشسته بودند که جماعتی از بزرگان عرب و قریش خدمت آن بزرگوار شرفیاب شدند و عرض کردند : ای افتخار عرب!ما را عروسی هست و دختر فلان را به پسر فلان می‌دهیم و آنها از اشرافند و با شما نسبتی دارند، استدعا می‌کنیم که فاطمه (س) را در این عروسی رخصت فرمایی که مجلس ما را مزین فرماید به قدوم خود.
حضرت رسول (ص) فرمودند :«از فاطمه طاهره می‌پرسم: اگر اراده کند خواهد آمد».
پیامبر در خانه به فاطمه (س) فرمودند:«ای فاطمه و ای
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط سلیمان رحیمی 88/3/23:: 11:34 عصر     |     () نظر

عده اى از شیعیان درباره جانشینـى حضـرت امام حسـن عسکرى(ع) با یکـدیگر اختلاف داشتنـد. در ایـن باره خـدمت حضـرت بقیه الله(عج) نـامه اى نـوشتنـد و جـریـان اختلاف را ذکـر کـردند.

حضرت ضمـن پاسخ به نامه آنها فرمود: " و فى ابنة رسـول الله(ص) لى اسوه حسنه " (1) دختر رسـول خدا (فاطمه) براى مـن سرمشق و الگوى نیکویى است.

حضـرت حجت بـن الحسـن العسکـرى(عج) که جهان را بـا ظهور و احکام نورانى خـود متحـول مى کند و آنچنان حکـومتى در روى زمیـن تشکیل مـى دهـد که تا به حال ایجاد نشـده است و عدالت را در تمام کـره زمیـن حاکـم مى گرداند، فاطمه(س) را الگو و اسوه خود در رفتار و برنامه حکومتى خود مى داند.

آنچه گذشت جلـوه اى از سخـن معصـومان علیهم السلام در باره عظمت و جایگاه رفیع فاطمه زهرا(س) بـود. به امیـد آنکه مـورد عنایت آن حضرت واقع شـود و در جهان ابدى، ما را مشمول شفاعت خـویـش قرار دهد.

1-  لسان المیزان، ج3، ص346.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط سلیمان رحیمی 88/3/10:: 12:16 صبح     |     () نظر