سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای آن که عارفان را با رازگویی طولانی اش، مأنوس ساخت و بر خائفان، لباس دوستی خود پوشاند ! [امام سجّاد علیه السلام]
محبت

شهادت امام جعفر صادق علیه ا لسلام را به همه شعیان جهان تسلیت عرض می نمایم

حدیثی از امام صادق علیه السلام :

وبإن یصلوا الخمسین لیلا و نهارا... و یحافظون على الزوال (1)

شیعیان ما در شبانه روز پنجاه رکعت نماز مى خوانند و توجه به وقت نماز ظهر (خواندن نماز اول وقت) دارند. ((ابوبـصـیر)) مى گوید: امام صـادق(ع)در آخـرین لحـظه هاى عمرش فرمود: همه اقوام و خویشان مرا خبر کنید.
همین که همه بـستـگانش را خبـر کردیم و همه در خانه حضرت جمع شدند , حـضرت فرمود: شـفاعت ما هرگز نصیب کسـى که نماز را سـبـک مى شمارد نخواهد شد.

ویک خاطره از نماز اول وقت

سرباز نماز

در یکی از روستاهای فیروزکوه ، جلسه بزرگداشت شهدا برپا بود و شهید امیر سپهبد صیاد شیرازی به عنوان سخنران دعوت شده بود. پس از مداحی و چند برنامه مرسوم دیگر از شهید صیاد خواستند سخنرانی بکند. ایشان پشت تریبون قرار گرفت و پس از شروع به صحبت با نام خداوند تبارک و تعالی و درود و صلوات بر پیامبر و آلش (علیهم السّلام) فرمود: روزی جلسه مهمی در مورد جنگ خدمت حضرت امام بودیم ، وقت نماز شد ، امام وضو گرفت و به نماز ایستاد و ما هم به تبع امام فهمیدیم وقت نماز است و نماز بر همه چیز ترجیح دارد. بعد شهید صیاد شیرازی با اشاره به وقت نماز به حضار فرمود: الان هم وقت نماز هست اگر خواستید بعد از نماز برای شما سخنرانی می کنم. صحبت را تمام کرد و صفهای نماز تشکیل شد و همانجا در اول وقت نماز جماعت برپا شد.

روزنامه جمهوری اسلامی، 20 اردیبهشت سال 78

انشاءالله نماز اول وقت را ترک نکنیم

 

1- بحارالانوارج75ص281


کلمات کلیدی: کشکول


نوشته شده توسط سلیمان رحیمی 86/8/15:: 4:31 عصر     |     () نظر